Březen 2008

Jumper

27. března 2008 v 17:10 | Zipík |  Moje nejoblíbenější filmy

Jumper

David Rice (Hayden Christensen) je "skákač", t.j. je schopen se teleportovat téměř na jakékoliv místo. Využívá toho k tomu, aby si užíval bezstarostný žiot, ale všechno se zkomplikuje, když se objeví jednak "Paladinové" (včetně Samuela L. Jacksona), kteří "skákače" loví a zabijejí a jednak další "skákač" Griffin (Jamie Bell). Do toho se David snaží sbalit svou dávnou lásku, protože už ho nebaví spát každý den s nějakou jinou na jiném konci světa.



Jumper mohl být chytrý sci-fi film, ale tvůrcům jde povětšinou jen o to, jaké akční scény mohou ze "skákání" vyždímat, takže se ani neobtěžují s tím, aby nám přesně vysvětlili, co vlastně takový "skokan" může a nemůže. Zdá se, že je v jejich moci teleportovat se okamžitě na jakékoliv místo, které viděli na vlastní oči a pamatují si ho (případně si ho připomenou fotografií) a pak jsou chvíli unaveni a mohou se teleportovat jen na kratší vzdálenosti. To jsem aspoň odpozoroval z filmu a byl bych rád, kdyby to někdo v průběhu děje jasně definoval, protože by mi pak bylo jasnější, kdy se mám kolik bát.

Nejzajímavější na celém filmu je, jaký hajzl je jeho hlavní hrdina. David je sobec, zloděj, podvodník, kurevník, a nebere nejmenší ohledy na nikoho jiného. Tento jeho obraz je filmaři zcela záměrně budován (na začátku sleduje v televizi dramatické záběry záplav a vůbec ho nenapadne obětem pomoci). Navíc je dost hloupý, protože si osm let užíval, aniž by naplno využil to, co mu jeho schopnosti nabízely, nebo aby se připravil na to, jak se bránit, kdyby mu z jakéhokoliv důvodu někdo začal jít po krku.

V polovině filmu se objeví na scéně Griffin (Jamie Bell samozřejmě umí dobře skákat už od doby, kdy hrál Billyho Elliota), který je schopnější, inteligentnější a po všech stránkách sympatičtější, než David, a bylo by mnohem zajímavější, sledovat jeho osud, než Davidův. Díky skutečně bizarnímu rozhodnutí tvůrců je ale Griffin vedlejší postavou a když se dostane do konfliktu s Davidem, máme fandit Davidovi, aniž bychom k tomu měli jediný důvod.

Do toho ještě vstupují Paladinové, o jejichž motivaci nebo fungování se nedozvíme téměř nic ("zabíjíme vás, protože pouze Bůh smí mít Boží schopnosti!"). Mohou sice "skákat", ale dost komplikovaně a zdlouhavě, za pomoci speciálních (neskladných) přístrojů. Je dost přitažené za vlasy, že by mohli pro jakéhokoliv "skákače" představovat podstatný problém. Přesto se dočkáme mnoha bitev, kdy "skákačům" úspěšně šlapou na paty napříč všemi kontinenty. A abych nezapomněl, ve všech zemích světa mají větší pravomoci než zdejší policie.

Horsefeathers-něco z historie.

26. března 2008 v 15:53 | Zipík |  Horsefeathers

HORSEFEATHERS


Historie Horsefeathers sahá zpátky do roku 1989, kdy si na střední škole v kanadské Britské Kolumbii začal Stewart Carlson a Joel DeVille tisknout vlastní designy na trika a mikiny. Bylo to v době, kdy snowboarding začínal v Kanadě nabírat na obrátkách a skateboarding se pomalu vracel na scénu, avšak ani jeden z těchto sportů ještě nebyl akceptován širší veřejností. V malém městě kde se tato skupina lidí nacházela, byl skateboarding záležitostí pěti jedinců a snowboarding možná deseti, čímž vybočovali z řady jak oblékáním, tak třeba i hudbou, kterou poslouchali. Vytvoření vlastní značky Horsefeathers byl jeden z dalších kroků k provokaci rednecků a jocků, ktří už tak nezkousávali volné oblečení a všechno ostatní kolem skateboardingu a snowboardingu. Kvůli nedostatku peněz a ukončení střední školy se ale celá akce v roce '92 rozpadla a mimo zakládání designů do desek se nějakou dobu nedělo nic.

Další fáze začala až v roce '94, kdy se vše rozjelo nanovo v České republice. S využitím nashromážděných nápadů a log za posledních pár let se začala rýsovat první řada streetwearu. I když nakonec ten rok vzniklo jenom několik verzí tisků na trika a jeden model kalhot a kraťasů, bylo jasné, že díky obrovskému množství nápadů, které čekaly na využití, budou další série mnohem větší a popracovanější.

Oblečení, které v současné době Horsefeathers vyrábí, a to ať na snowboard nebo street, se nedá s minulostí srovnávat co se propracovanosti, materiálů a kvality týče. Přístup k vymýšlení nových věcí ale rozhodně zůstal stejný a firma nadále realizuje nápady svoje i lidí kolem sebe do podoby, která bude nedílnou součástí skateboardingu a snowboardingu. Mottem lidí z Horsefathers je podpora riderů, kteří berou ježdění jako něco víc než zábavu na neděli a kteří mají chuť být vždy o krok napřed. I ti mají svůj podíl na vývoji a inovaci budoucích kolekcí a hlavně na spolupráci při vývoji, který od prvního potisku na trička dospěl až do dnešní podoby.

Koktejly

23. března 2008 v 16:42 Vše pro holky

Cocktail

8 cl vanilkový puding
4 cl monin curacao blue
2 cl vodka
6 cl pomerančový džus
Cocktail
8 cl vanilkový puding
4 cl monin curacao blue
6 cl pomerančový džus

Melounové osvěžení

Ingredience pro přípravu 2 porcí:

1/4 melounu, 1 nízkotučný jogurt, 1 lžička citrónové šťávy, 2 lžičky rybízového džemu

Příprava:

Vychlazený meloun nakrájíme na kostky, odkrojíme jen dva malé trojúhelníčky na ozdobu sklenice. Kostky melounu vložíme do mixéru spolu s džemem a umixujeme.
Do vzniklé tekutiny přidáme jogurt a citrón a znovu umixujeme. Nalijeme do skelnic, ozdobíme a ihned podáváme.

Další Cocktaily

Doba přípravy: 15 minut
Energetická hodnota: ---

Ingredience pro přípravu jedné porce:

1 konzerva malého ananasového kompotu | 1 actimel | 1 lžička carnitinu v prášku | 2 banány | 150 ml odstředěného mléka

Příprava:

Do mixéru dáme jeden malý ananasový kompot (bez šťávy), actimel, 1 lžičku carnitinu v prášku, 2 banány a dolijeme odstředěným mlékem na tři decilitry. Pak vše rozmixujeme
Doba přípravy: 10 minut
Energetická hodnota: ---

Ingredience pro přípravu 2 porcí:

500 ml vychlazeného mléka | 200 ml vanilkové zmrzliny | 350 g jahod | 150 ml smetany

Příprava:

Mléko, zmrzlinu,smetanu a na kostky nakrájené jahody vložíme do mixéru a mixujeme cca 1-2 minuty. Dokud se koktejl nezpění. Poté vložíme do skleničky a ozdobíme čerstvou jahodou či lístečkem máty.
Doba přípravy: 10 minut
Energetická hodnota: cca 509 kJ (122 kcal)

Ingredience pro přípravu jedné porce:

1/2 šálku ledově vychlazeného odstředěného mléka | 0.3 šálku ledově vychlazeného nízkotučného jogurtu | 1 lžíce rozpustného kakaa | 1 lžička medu

Příprava:

Všechny přísady dobře rozmixujeme v mixéru a nalijeme do sklenice s brčkem.

Bylinková koupel

23. března 2008 v 16:39 Péče o tělo
Bylinková koupel
Horká vana, partner myjící vaše záda a všude kolem voňavé bylinky. Kdo by odolal? Poradíme vám, jaká koupel prospěje právě vaší pokožce.
Bylinky lze buď vložit do plátěného pytlíku, který se zavěsí přímo do proudu vody, anebo je nechat louhovat dvacet minut v jednom až dvou litrech vody těsně pod bodem varu a po přecedění ihned přilít do koupele. Na jednu koupel se obvykle používá 100-200 g sušených bylin.
Léčebné vlastnosti v ní hledali lidé už od pradávna. Mnoho antických chrámů stálo nad horkými prameny, parní lázně si dopřávali Římané i Turci a na kouzelnou vodu věřili už staří Číňané.Horká voda v lázni roztahuje cévy, podporuje pocení, které z těla odplavuje nečistoty, uvolňuje svaly a klouby a tělesné teplo díky ní proudí k povrchu těla.Obvykle stačí 20 minut ve vodě teplé 38°C.
Tymiánová koupel
Stačí 100g tymiánu, větší množství by mohlo vyvolat podráždění pokožky. Koupel má osvěžující účinky a je vhodná především pro mastnější nečistou pleť.
Meduňková koupel
Nejlepší je použít meduňkové květy, účinná je i celá nať. Koupel má uklidňující účinky a hodí se pro všechny typy pleti.
Levandulová koupel
Voňavá levandule má uvolňující a oživující účinky, je vhodná pro normální a nečistou pleť. Levandulové květy jsou velmi aromatické, stačí jich 15 gramů.
Mátová koupel
Koupel se sto gramy máty peprné osvěžuje a čistí pleť.
Koupel z bylinkových olejů
Pro suchou pleť je nejvhodnější, když se byliny do koupele přidávají ve formě bylinkového oleje. Sušené či čerstvé rostliny se nechají při pokojové teplotě vyluhovat dva až tři týdny v rostlinném oleji, který se pak uchovává na temném místě nebo v láhvi z tmavého skla.

Medová koupel

23. března 2008 v 16:39 Péče o tělo
Medová koupel
Máte konečně volný večer, kdy jste samy doma a máte čas se chvíli věnovat sama sobě? Tak udělejte něco, co prospěje vaší kráse.
Med je jedním z nejznámějším kosmetických a krášlících přírodních prostředků, známých už od dob Kleopatry. Je vhodný i pro citlivou pleť, kterou zklidní a zhojí a naše pokožka se bude po medové kůře cítit jako znovuzrozená - takže, zkuste si udělat medový večer.

Do vany nalijte litr nebo dva mléka a přidejte několik lžic medu. Mezitím si v misce smíchejte med, žloutek a lžičku olivového oleje. Celou směs si vetřete do vlasů a sepněte sponkami. Obličej si potřete medem, který napřed rozpustíte ve troše horkého mléka, aby se lépe nanášel a natřete si jím obličej. Nezapomeňte ani na rty. Pokud máme hotovo, ponoříme se do vany se směsí a jsme tu tak dlouho, pokud je nám to příjemné. Pak celé tělo a hlavně vlasy osprchujeme pořádně teplou vodou. Pak už můžeme jen doporučit zalehnout do postele a popřát sladké sny.

Prázdninivé kachlíky

23. března 2008 v 16:38 Pokojíčky

Prázdninové kachlíky

Až se vrátíte z dovolené, jistě najdete po kapsách nějaké ty mušličky, kamínky nebo jiné drobnosti, které jste si nasbírali jako památku na hezká místa. Zkuste si z nich vytvořit originální kachlík a budete tak mít vzpomínku na letošní prázdniny stále na očích.

Co potřebujete
* drobné přírodniny - kameny, mušle, listy
* bílou sádru
* plastelínu
* dřevěnou lištu
* provázek
* nůž, váleček, špachtle l misku
10

Jak na to
Na stůl si dejte podložku a plastelínu rozválejte válečkem na asi 1 cm tlustou placku tak, abyste do ní mohli zasadit lišty jako rámeček (obr. 1).
Připravte si dřevěné lišty, které budou tvořit rámeček. Nařežte si je na potřebnou délku, např. 15 cm. Šířka lišty by měla být 3-5 cm. Lišty zatlačte do plastelíny kolmo na sebe. Začněte ze dvou stran, abyste měli dovnitř rámečku dobrý přístup. Nasbírané drobnosti si nejprve opatrně naskládejte na plastelínu a rozmyslete si kompozici. Předměty dávejte kousek od rámečku, aby sádrová kachle měla pevné okraje (obr. 2).
Do plastelíny vtlačte své přírodniny - kamínky, mušle, větvičky, kousky kůry, apod. lícem dolů. Pamatujte, že strana, kterou do plastelíny vtlačíte, bude vidět a vystupovat nad povrch kachle (obr. 3). Dokončete rámeček uzavřením zbylých dvou stran lištičkami. Kouskem plastelíny zajistěte rohy, aby sádra nevytékala (obr. 4).
Namíchejte si sádru. Na kachli 15x15 cm potřebujete asi 250 ml vody a 370 g sádry (poměr je 1 díl vody na 3 díly sádry). Kachle pak bude cca 1 cm tlustá. Sádru vždy vmíchávejte postupně do vody. Míchejte pomalu, aby se vám netvořily bublinky. Po dokonalém rozmíchání sádru pomalu nalijte do připraveného rámečku. Po vylití celého rámečku opatrně 'zatřeste' s podložkou pod kachlí, aby se sádra vlila do všech detailů a rovnoměrně rozprostřela (obr. 5). Než sádra zatuhne, vložte do horní části poutko z provázku s uzlíky na koncích (obr. 6).
Sádru nechte cca 45 min zatuhnout a odstraňte lišty. Kachli otočte a opatrně sloupněte plastelínovou formu. Plastelínu lze omýt a opět použít (obr. 7 a 8).
Případné nerovnosti na okrajích můžete upravit nožíkem. Kachli nechte dobře vy-schnout na sluníčku a můžete ji pověsit (obr. 9).
1
2
03
4
5
06
7
8
9
Do sádry můžete otiskovat také listy. Vyberte si listy s hrubší strukturou a žilkováním. Můžete zvolit dvojí přístup. Buď listy zatlačíte do plas- telíny výraznější stranou, žilko- váním dolů, a sejmete - po vylití sádrou bude žilkování vystupovat nad povrch kachle. Pokud listy položíte na plastelínu žilkami k sobě, budou po odlití v kachli prohlubně. 9a

//<![CDATA[ &lt;!-- google_ad_client = "pub-7766158119174271"; google_ad_width = 300; google_ad_height = 250; google_ad_format = "300x250_as"; google_ad_type = "text"; google_ad_channel = "4292576969+7862089930"; google_color_border = "FFFFFF"; google_color_bg = "ffffff"; google_color_link = "ffffff"; google_color_text = "000000"; google_color_url = "ffffff"; //--&gt; //]]>

Jídelníček modelek

23. března 2008 v 16:36 | Zipík |  Modeling

Dieta modelek - jídelníček:

1. den

  • snídaně: 250g čerstvého ananasu
  • svačina: 250g čerstvého ananasu
  • oběd: 1 banán
  • svačina: 250g čerstvého ananasu
  • večeře: 1 banán

2. den

  • snídaně: 3 kivi
  • svačina: 100g hroznového vína
  • oběd: 4 kivi
  • svačina: 100g hroznového vína
  • večeře: 3 kivi

3. den

  • snídaně: 200g hroznového vína
  • svačina: 200g ananasu
  • oběd: 4 kivi
  • svačina: 100g ananasu
  • večeře: 100g hroznového vína a 2 kivi

Dieta modelek - zásady

  • je důležité dodržet předepsaný jídelníček a ovoce nekombinovat. Účinky enzymů by se pak mohly vzájemně rušit
  • dieta modelek přikazuje dostatečný pitný režim - minimálně 2 litry neslazených ovocných nebo bylinných čajů nebo vody s citronem

Dieta modelek pod lupou

Aniž byste museli být odborníci na výživu, na první pohled je vám asi zřejmé, že dieta modelek není nic, co by našemu tělu z dlouhodobého hlediska nějak prospělo. Pokud je tedy pro vás dieta modelek neodolatelné pokušení, určitě ji nedržte déle než předepsané 3 dny a rozhodně ne častěji než jednou do měsíce.

Proč je dieta modelek špatná?

Dieta modelek sice dodá vašemu tělu dostatek vitaminu C, hořčíku i vápníku, ale katastrofálně málo ostatních důležitých živin, zejména bílkovin a nenasycených mastných kyselin. Dieta modelek má ještě jednu nevýhodu - díky vysokému obsahu cukru a ovocných kyselin budete mít opravdu veliký hlad. U někoho se může objevit také alergická reakce na bromelain obsažený v ananasu.
zdroj:iksko.blog.cz

Co je to vlastně modeling?

23. března 2008 v 16:28 | Zipík |  Modeling

Co je to vlastně modeling

Je to byznys a ne hobby!

Navenek se práce modelu jeví jako zábavná práce, ve skutečnosti je to však těžká a náročná činnost. Nikdy předem nevíte, který klient si Vás vybere, zdali jste právě Vy ten typ. Taková práce obnáší často celodenní cestování, přípravy a nácviky, řadu proher, kdy si Vás firma nevybere, absolvujete bezúspěšně řadu castingů. To vše se Vám však může vrátit ziskem veliké zakázky. Je však skutečně potřeba počítat s faktem, že po Vás bude často požadováno cestování, přítomnost na castinzích, zejména v Praze a Brně. Naše agentura spolupracuje s řadou agentur v ČR i v zahraničí. Díky tomu se Vaše fotografie mohou dostat do našich smluvních agentur, pro které můžete prostřednictvím naší agentury taktéž pracovat. Pracovat můžete v několika oborech, a to manekýn/ka, fotomodel - fotomodelka, reklamní hosteska na veletrzích, výstavách či různých společenských akcích.

Skutečně na to máte?

Tyto otázky Vám napomohou zjistit, zdali z Vás vůbec někdy může být skutečně špičkový model, který si vydělá hodně peněz, nebo zda pouze hodně peněz utratíte /cesty, ubytování, fotografie, booky, set karty, kursy, posilovny, solária, strava apod./, a ty se Vám budou vracet velmi pomalu, na základě průměrných příjmů z lokálních přehlídek, sem tam nějakého fotografování apod.
  • Máte vyváženou postavu?
  • Nemáte nezdravé či odrostlé přebarvené vlasy?
  • Máte dokonalou pleť?
  • Máte pohybové a herecké nadání?
  • Cítíte rytmus v hudbě?
  • Umíte plynně hovořit anglicky nebo jiným světovým jazykem?
  • Máte telefon se záznamníkem, popřípadě možnost okamžitého převzetí zprávy?
  • Jste ochotna neustále cestovat, především se účastnit každého castingu, na který Vás agentura pošle a odvolat kvůli tomu veškeré osobní záležitosti s výjimkou případného povinného studia, zaměstnání či nemoci?

Jste ochotna spolupracovat s agenturou ?

Činnost agentury není žádné hobby. Je to byznys, kdy lidé v agentuře pracují každý den desítky hodin, aby Vás představili klientům a agenturám. Musí vědět, že pokud pro Vás sjednají zakázku, že ji také provedete a budete mít čas. Pokud se prostě nemůžete uvolnit na pár dnů ze školy nebo Vás nepustí Váš přítel, přišla veškerá práce agentury nazmar. Skutečnost, že Vás agentura prezentuje na svých stránkách a Vy přitom nemůžete pracovat, poškozuje jméno agentury před klienty, kteří předpokládají, že si mohou pro své zakázky vybírat ze stránek agentury. Je pak pro agenturu trapné, když musí klientovi vysvětlovat Vaše osobní problémy. Pokud tedy chcete dělat modeling jako hobby, nenavštěvujte agenturu a zřiďte si například osobní stránky a vlastní emailovou schránku na internetu, kde se můžete sama rozhodovat o svých zakázkách. Absence ve škole na pár dnů se dá dohnat, ale kariéru modelky neodložíte. To stejné se týká i práce v zahraničí. Promluvte si tedy se všemi, kteří by Vám mohli dělat problémy - rodiče, škola, přítel. Pokud chcete zkusit kariéru v modelingu, buďte vůči sobě sebekritická, ale zároveň sebevědomá a nebojte se zkoušky. Možná si nevěříte a přitom právě Vy jste budoucí top modelkou!
zdroj:emodeling.cz

TPF nebo TFCD-kdy,kde

23. března 2008 v 16:22 | Zipík |  Modeling

Kdy a s kým fotit TFP nebo TFCD ?

TFP (time for prints, doslovně přeloženo "čas za fotky", viz TFP v sekci Slovníček modelingových termínů) a jeho obdoba TFCD (time for CD, viz TFCD) může být z hlediska modelu, fotografa, maskéra i dalších výhodná a to v případě, kdy by cena za nafocení podobných fotografií byla větší než výše honoráře za focení. TFP ale nemusí být výhodné vždy, protože to že vám nějaký fotograf nabídne nafocení fotek "zadarmo", neznamená, že se to musí vyplatit, resp. že fotky pro vás budou použitelné. Proto je dobré se nejdříve podívat, jak kvalitní fotky fotograf fotí, a domluvit se jaké fotky s vámi chce fotit a jak chce fotky s vámi dál použít (abyste např. nefotili reklamu, která se obvykle honoruje více než několika fotkami anebo aby fotky nebyly určené pro "zahraniční servery" s pochybným obsahem.

zdroj:fototest.cz

Jak a kde si změřit míry?

23. března 2008 v 16:20 | Zipík |  Modeling

Jak a kde přesně si změřit míry prsa-pas-boky ?

Někdo se možná bude usmívat nad touto otázkou, pro někoho je to však zapeklitý problém, protože kdo to zkoušel, brzy zjistí, že u jednoho člověka lze naměřit různé hodnoty u každé této míry.

Změřit míry úplně přesně prakticky nejde a v podstatě ani nemá smysl o úplně přesná čísla usilovat. Za prvé míry jsou pro začínající modelku spíše orientační údaj (víc záleží na celkovém tvaru těla) a za druhé už kvůli nepřesnostem, kterých se dopustí běžně prakticky každý při měření krejčovským metrem.

Zkrátka je lepší nechat problém "přesného" změření mír na agentuře, která vás bude zastupovat (nebo o tom uvažuje), resp. stejně si vás v kvalitní agentuře sami přeměří, ale pokud si chcete orientačně změřit své míry, zde je jednoduchý návod:

Míru "prsa" si můžete změřit v oblasti prsou, tj. pod ramenama, přes prsní svaly resp. ňadra (v normální podprsence, pokud třeba), v podstatě tam, kde naměříte nejvíc, za předpokladu, že metr není povolený ani příliš upnutý a že vás obepíná zhruba ve stejne výšce vepředu i na zádech (a taky, že vy nejste příliš zhluboka nadechnuti).

Míru "pas" si změříte přibližně ve výši pupíku, resp. tam, kde byste si, pokud máte štíhlou či sportovní postavu, měli naměřit nejmíň (opět za předpokladu, že metr je přiměřeně napnutý, tj. nijak ho neutahujete, a vy bříško příliš nezatahujete (i když přiměřeně napnuté břišní svaly mít můžete, resp. díky pravidelnému cvičení a udržování své kondice byste bříšní svaly měli mít přirozeně přiměřeně napnuté stále, tj. ne povolené nebo dokonce vystrčené břísko).

A míru "boky" si změříte tak, že se postavíte tak, že budete mít nohy těsně u sebe (důležité!), a metr povedete přes zadeček, v podstatě tam, kde naměříte nejvíc.

zdroj:fototest.cz

Setkarty-kdy,kde

23. března 2008 v 16:19 | Zipík |  Modeling

Kdy a kde si nechat zhotovit setkarty ?

Výroba setkaret (viz setkarta v sekci Slovníček modelingových termínů) přichází nařadu, když model(ka) začíná obcházet castingy, na které se začínající model(ka) dostane až na vyjímky jen přes agenturu. Právě modelingové agentury obstarají výrobu setkaret, zpravidla jako součást servisu, který poskytují svým modelům (byť se povětšinou jedná o placený servis), popř. aspoň modelu doporučí, kde si nechat setkarty vyrobit. Začínajícím modelům, kteří nejsou v žádné agentuře se zpravidla výroba setkaret na vlastní pěst nevyplatí.

zdroj:fototest.cz

Fototest-kdy a kde

23. března 2008 v 16:18 | Zipík |  Modeling

Kdy, kde a u koho si nechat nafotit fototest ?

Fototest ve významu nafocení presentačních fotografií pro model (zpravidla v počtu 3 až 5, víc většinou nemá cenu, viz fototest v sekci Slovníček modelingových termínů) nebývá levná záležitost a přitom špatně nafocený fototest, tj. špatné presentační fotografie mohou zkazit kariéru v modelingu ještě dříve než začala. Proto model by se měl při rozhodování, kde a u koho si nechá fototest nafotit, řídit především doporučením své modelingové agentury. Mimojiné i proto, že požadavky na presentační fotografie modelů se mohou v různých agenturách lišit a může se stát, že i kvalitní fotografie od renomovaného fotografa, za které model zaplatil nemálo peněz, nesplní požadavky agentury a je třeba nafotit fotografie znovu od fotografa, který požadavky agentury splňuje.

Ne, že by již před vstupem do agentury nafocený fototest musel být na škodu, ale pokud chcete ušetřit, resp. nemáte peněz na rozhazování, tak s nafocením (placeného) fototestu se vyplatí počkat, dokud o vás solidní a zavedená modelingová agentura neprojeví zájem.


Model book-kdy,kde

23. března 2008 v 16:17 | Zipík |  Modeling

Kdy, kde a u koho si nechat nafotit model book ?

Aby book (též "model book" či "portfolio", viz book v sekci Slovníček modelingových termínů) kvalitně representoval model(ku), měl by obsahovat především nejlepší a nejzajímavější fotky, které nafotí model(ka) během celé své kariéry, fotky, které ukazují jak rozmanitě a zajímavě model může vypadat i jak vypadá ve skutečnosti. Z toho vyplývá, že nafotit book během jednoho nebo několika dnů u jednoho fotografa prakticky nelze*, book je třeba si postupně budovat. Rozhodně je zpravidla zbytečné (resp. nejistá či spíše neopatrná, v každém případě nákladná investice) nechat si fotit fotky do booku před vstupem do kvalitní modelingové agentury. Zkrátka první krok je navázat spolupráci s kvalitní modelingovou agenturou a teprve pak ve spolupráci a po dohodě s ní řešit focení fotek do booku.

*POZNÁMKA: U jednoho fotografa nebo fotografky je možné nafotit tzv. fototest (zpravidla 3 až 5 presentačních fotografií), tedy jakýsi základ, doplnění nebo aktualisaci booku.


TPF

23. března 2008 v 16:14 | Zipík |  Modeling
Co to znamená TFP?
TFP je zkratka anglického termínu time for prints (doslovně přeloženo "čas za fotky"), který označuje dohodu o způsobu vyrovnání mezi fotografem a modelem (popř. maskérem a dalšími spolupracovníky), kdy místo finanční odměny získají zúčastnění jako honorář výsledné fotky a dohodnutá práva k jejich užití (nejčastěji jen k vlastní presentaci). Jinými slovy model neplatí fotografovi za nafocení presentačních fotek (fototestu), resp. fotograf neplatí modelu za pózování.

Dohoda TFP je užívaná zejména při budování nebo doplňování portfolia (booku) a může být z hlediska modelu, fotografa, maskéra i dalších výhodná a to v případě, kdy by cena za nafocení podobných fotografií byla větší než výše honoráře za focení. TFP ale nemusí být výhodné vždy - záleží na tom, jak moc si kdo cení svého času a práce v porovnání se způsobem a rozsahem užití fotek, a též na tom, s jak kvalitními spolupracovníky fotíte (tj. jak kvalitní výsledné fotografie budou).

Dohoda TFP automaticky neznamená, že nebudete muset za fotky vůbec nic platit. Náklady na focení totiž nejsou jen čas a práce, ale též fotografický materiál a jeho zpracování, práce dalších spolupracovníků apod. Proto je třeba i při TFP dohodnout, jaké budou tyto náklady a kdo se na nich bude v jaké míře podílet, což je odvislé hlavně od toho, kdo a jak bude chtít fotky následně použít.

Snapshot

23. března 2008 v 16:14 | Zipík |  Modeling
Co je to Snapshot?
Snapshot, někdy se též spíše z historických důvodů používá termín "polaroid" (i dnes se někdy fotí pomocí Polaroidu:) je výraz pro pracovní fotografii, která se používá buď jako zkouška před focením "naostro" (tj. zejména při použití větších, tedy dražších filmových formátů) anebo častěji jako jakýsi nejjednodušší fototest, tedy jednoduchá fotografie modelu používaná zejména pro účely castingů. V tomto případě se většinou fotí bez nalíčení jako detail obličeje s dozadu sepnutými vlasy a fotka celé postavy, neboť slouží jako ukázka aktuální podoby modelu (protože fotky v booku mohou být starší nebo nemusí ukazovat, jak vypadá model ve skutečnosti).

zmenšená ukázka snapshotu
Mimochodem snapshot (např. pro účel návštěvy v agentuře) si může model často nafotit i sám nebo s pomocí rodiny či známého, tj. bez profesionálního fotografického vybavení. Stačí si stoupnout před neutrální pozadí (např. jednobarevnou stěnu, závěs apod.), pokud možno se vyvarovat použití zabudovaného blesku (např. fotit ve dne venku), snažit se, aby při focení detailu obličeje byl obličej téměř přes celou fotku (v lepším případě, pokud má foťák tzv. zoom, je použít maximální "zvětšení" resp. "přiblížení", aby nebyla hlava vlivem perspektivy deformovaná) a při focení postavy byla celá stojící postava též téměř přes celou fotku, přitom neměla "uříznutou" hlavu či nohy a fotit spíše z úrovně pasu (ten co fotí by si tedy měl trochu pokleknout/přidřepnout).

Snapshot může být požadován v jednoduché formě, tedy postava a detail obličeje jako na ukázce, někdy však může být ještě požadována navíc i postava z profilu (tj. z boku) a detail obličeje z různých úhlů (zepředu, poloprofil, profil), případně i varianty s rozpuštěnými vlasy.

Setkarta

23. března 2008 v 16:14 | Zipík |  Modeling
Co je to Setkarta?
Setkarta, anglicky setcard plní úlohu jakéhosi minibooku a visitky v jednom. Většinou jde o papírovou kartu ve formátu A5 (tj. cca 15x20cm) na které bývá z jedné strany velká fotka modelu a z druhé strany několik menších. Obsahuje též základní informace o modelu (např. jméno, výška, konfekční velikost) a jméno agentury a/nebo přímý kontakt na model. Většinou si model nechává vytisknout větší počet (tj. stovky až tisíce), aby mohl na castinzích a všude kde je třeba setkartu zanechat.

Setkarta může mít samozřejmě různé podoby (může být např. jednostranná nebo může mít jiný formát), důležité je ale to, aby dobře presentovala model, tj. aby na ní byly vhodně vybrané různorodé fotografie (např. musí obsahovat jak detail tak celou postavu, jak přirozený vzhled tak pokud možno i různé druhy zajímavého nalíčení, různé výrazy apod.).

Fototest

23. března 2008 v 16:13 | Zipík |  Modeling
Co je to Fototest ?
Fototest, anglicky test shoot(s)*, je možné chápat buď jako zkoušku fotogeničnosti, tj. postup, při kterém se zkouší různé líčení, výrazy tváře, úhly pohledu, nasvícení apod., jehož výsledkem je sada fotografií, které dávají základní představu o možnostech fotomodelu, resp. jeho vhodnosti pro konkrétní zakázku či projekt a/nebo též jako prezentační fotografie focené pro modela, který ještě nemá žádné profesionální fotografie popř. potřebuje rozšířit svoje portfolio (model book) o fotografie nové.
Standardní fototesty stojí obvykle minimálně několik tisíc korun, protože potřebný tým skládající z maskéra, stylisty a dalších profesí, vybavení či pronájem studia i materiál a především dobrý fotograf něco stojí. Tato investice se ale obvykle vyplatí více než podobné peníze vyhazovat za různé "školy pro modelky", protože více se naučíte praxí a ještě k tomu si nejspíš odnesete pro modeling použitelné fotky.

*Poznámka: Pokud byste chtěli po anglicky mluvícím fotografovi, aby vám nafotil "phototest", asi by vám nerozuměl a nechápal by, co po něm chcete, neboť slovo "phototest" se v angličtině používá v jiných významech. Jen zřídka je možné se setkat s podobným výrazem "film-test" (ve významu zkouška fotogeničnosti), ale jistější je používat termín "test shoot(s)", popř. "testing" nebo jen "test(s)", což nejvíce odpovídá tomu, čemu se u nás říká "fototest".
Kde a kdy je vhodné si nechat nafotit fototest ?
Model by se měl při rozhodování, kde si nechá fototest nafotit, řídit především doporučením své modelingové agentury. Požadavky na presentační fotografie modelů se totiž mohou v různých agenturách lišit a může se stát, že i kvalitní fotografie od renomovaného fotografa, za které model zaplatil nemálo peněz, nesplní požadavky agentury a je třeba nafotit fotografie znovu od fotografa, který požadavky agentury splňuje.

Ne, že by již před vstupem do agentury nafocený fototest byl na škodu, ale pokud chcete ušetřit, resp. nemáte peněz na rozhazování, tak s nafocením (placeného) fototestu se vyplatí počkat, dokud o vás solidní a zavedená modelingová agentura neprojeví zájem.

Fotobook II.

23. března 2008 v 16:13 | Zipík |  Modeling
Book (též "model book" či "portfolio") by měl být výběr těch nejlepších fotek, které nafotí model během celé své kariéry. Fotky v booku by měly být od různých fotografů s líčením od různých maskérů focené za různých podmínek, aby byly dostatečně různorodé a co nejkomplexněji representovaly model.

Pokud budete fotit s dobrým fotografem, můžete očekávat, že výsledkem několikahodinového či několikadenního focení bude při troše štěstí jedna, maximálně pár fotek, které by si zasloužily být součástí booku. Když někde narazíte na nabídku "nafotím book za x-tisíc", přeložte si to jako "nafotím fototest za x-tisíc" nebo "nafotím několik nových fotek do Vašeho stávajícího portfolia", aby to lépe odpovídalo skutečnosti.

Fotobook I.

23. března 2008 v 16:12 | Zipík |  Modeling
Fotobook neboli portfolio je základním krokem k získání uznání v modelingovém průmyslu, neboť je příkladem Vaší práce. Profesionální fotografie jsou Vaším hlavním podpůrným nástrojem.

Ve světě modelingu je potřeba Vaše portfolio neustále aktualizovat. Jelikož účesy a styl oblečení se velmi rychle mění, fotobook potřebuje odrážet nejen Váš běžný styl, ale i světový trend a styl módy.

Agenti a klienti potřebují vidět Váš celý modelingový potenciál. Musíte pochopit, že Vaše fotografie v booku budou soutěžit s dalšími modely. Když Vaše fotografie nebudou dobré, neuspějete! A co to znamená? Nedostanete žádnou dobrou práci, nebo vůbec žádnou práci. Proto Modeling Agency zaměstnává vlastí profesionální fotografy, kteří umí vyrobit vynikající foto, zakrývající vaše nedostatky a zvýrazňující Vaše přednosti.

Kromě těchto možností je důležité si uvědomit i to, že máte možnost poprvé spolupracovat s profesionálním fotografem. Potom Vás už nepřekvapí fotograf, s kterým možná v budoucnu budete tvořit.

Modelingový slovník

23. března 2008 v 16:11 | Zipík |  Modeling
ADVERTISING:
Reklama, propagace nějakého výrobku v tisku nebo v televizi

AD:
Zkrácené advertising

APPOINMENT:
Dojednaná schůzka, na kterou agent posílá modelku

ARTDIRECTOR:
Člověk zodpovědný za celkový charakter reklamy. Obyčejně se účastní fotografování, kde usměrňuje fotografa a modelky

BEATY SHOT:
Fotografie obličeje z blízka, např. na titulních stránkách módních časopisů

BOOK:
1)kniha, 2) rozhodnutí klienta, který angažuje modelku pro určitou práci

BOOKING:
Potvrzené přijetí modelky na určitou práci

BOOK OUT:
Doba, kdy modelka není k dispozici klientovi. Od vás se očekává, že tuto dobu oznámíte agentovi alespoň 14 dní předem.

CASTING:
Schůzka na kterou si klient zve více modelek, z nichž si vybere jednu nebo několik pro určitou práci.

CATTLE CAL:
Ve slangu modelek totéž co casing

CATWALK:
Molo na módních přehlídkách

CLIENT:
Osoba nebo firma, která angažuje modelku.Může to být módní návrhář,kosmetická firma, nebo např. art director.

COMMERCIAL MODELIN:
Fotografování pro reklamu

COMMISSION: Procento z výdělku modelky, které dostává agentura ( provize)

COMPOSITE:
Navštívenka modelky, zpravidla o rozměrech 20x20 cm, s jednou nebo několika fotografiemi a základními údaji.

CONTACT SHEET:
Fotografie, na níž jsou všechny snímky z jednoho filmu. Slouží k výběru snímků na zvětšení.

COVER GIRL:
Dívka z titulní strany

FAST FOOD:
Rychlé občerstvení

FLAT RATE:
Honorář, který modelka dostává za booking bez ohledu na jeho délku.

FREE - LANCE:
Modelka pracují na volné noze

GOO - SEE:
Schůzky modelky s potenciálním klientem. Modelka za tyto schůzky nedostává žádný honorář

HEADSHEET:
Katalog modelek, který agentura zasílá klientům

NIGHTFASHION ( HAUTE COUTURE):
Vysoká móda

INFORMAL MODELING:
Prezentace, kdy je modelkám dovoleno mluvit s návštěvníky a volně se pohybovat, např. po oddělení obchodního domu, po obchodě nebo mezi hosty na recepci

LOCATION:
Fotografování mimo studio

MAKE - UP - ARTIST:
Vizážista, maskér

MODEL RELEASE :
Smlouva, která má zpravidla standardní formu, podepisuje ji klient a modelka. Upřesňuje činnost, pro niž je modelka angažována.

MODELING CARD:
Totéž jako composite

PART MODELING:
Fotografování části těla modelky pro reklamu

PORTFOLIO:
Album s fotografiemi modelky

PHOTO PRINT:
Fotografie z tisku

PRINT WORK:
Práce modelky, která je spojena s fotografováním. Jde např. O fotografování pro katalogy, noviny, časopisy, plakáty

RELEASE FORM:
Viz. Model release

RESHOT:
Pokud se první fotografie nezdařily, klient může modelku znovu angažovat na stejnou práci a za stejný honorář jako v prvním případě

RESIDUALS:
Když modelka natočí televizní reklamu, dostává honorář nejen za práci při natáčení, ale i dodatečný honorář podle počtu uvedení této reklamy např. v TV

SHOT:
Jednotlivá fotografie nebo diapozitiv, fotografický záběr, šot


SHOOT ( SHOOTING):
Fotografování, filmování

STYLIST:
Člověk, který má při fotografování na starosti obleky, šperky a ostatní rekvizity potřebné k fotografování. Je to v podstatě produkční, který uvede věci zapojit do fotografování se souhlasem klienta a fotografa.

TEARSHEET:
Fotografie vystřižená z módního časopisu, kterou si dala modelka do svého alba

TENTATIVE:
Výraz, který znamená, že si klient rezervoval modelku na určitý termín, ale svou rezervaci ještě nepotvrdil

WORK VOUCHER
Klientův podpis na dokladu potvrzuje, že práce byla provedena - Agentura, modelka a klient dostávají po jedné kopii, na níž je uvedena i cena této práce.

PROFESIONÁLNÍ LOLITY
Vypadají na osmnáct, ale jsou ještě pod zákonem. Dvanáctileté dívenky však už mají o své budoucnosti zcela jasno.